7th form


Ряполова С.Б.
Групи Ряполової С.Б. на електронну пошту sryapolova@ukr.net або Viber

Побережна Л.О.
Групи Побережної Л.О. працюють на Google Class та відправляють виконані завдання на 
Google Class (код доступу rf4t32d ) або на створені Viber групи
Завдання для груп Побережної на Google Class або такі ж на цій сторінці нижче
Зверніть увагу на завдання для повторення перед контрольною роботою (нижче )
Новікова Н.П.
Групи Новікової Н.П. на електронну пошту novikovanat814@gmail.com

Медецька Н.М.
Групи  Медецької Н.М.  повинні відправляти виконані завдання на Google Class (код доступу drpebpi ),на вайбер  чи на електронну пошту natalimedetska@gmail.com


From 25 05 to 29 05 2020 
(підгрупи Побережної Л.О., Новікової Н.П. та Ряполової С.Б.)
Revision (Повторення)

Graffiti and street art isn't new. Find out about its history in this article.


Why do bubbles pop when you touch them? This video explores the science behind bubbles and shows an experiment you can try when you're washing up!

(try the quiz to check your knowledge on different topics)

Play Wordshake and see how many points can you get in three minutes. Longer words score more points!



(групи Людмили Олександрівни)
Ваша контрольна робота 
складається з двох частин
(тести +письмо).
Посилання буде доступне 
21 05 2020
Час 13 00-16 00

Заповнювати форму можна один раз.
Вказуйте коректну електронну адресу(на неї ви отримаєте результати протягом трьох днів).
Листа бажано вдруковувати в Гугл форму(якщо немає такої змоги-прикріплюйте файлом,відправляйте на вайбер/телеграм в особисті або на електронну адресу berezhochek@gmail.com)
Всі технічні питання на Viber/Telegram 0677033057
Удачі!

REVISION 
(завдання для повторення )

Наступні завдання виконують учнів груп Побережної Л. О. та Новікової Н.П.


Grammar
(читаєте теорію+приклади, після цього виконуєте завдання(тест) внизу сторінки)


Reading 
Text 1

Writing

Додаткові завдання для повторення 
(використовуйте наступні посилання для повторення граматичних тем, зазначених вище)


Для учнів 7-Г( гр Ряполової С.Б.) та 
 7-Д (гр Ряполової С.Б. та Медецької Н.М.)

 Доброго дня!  Ми з вами пишемо підсумкову контрольну роботу 
12.05. 2020
 з 12.00 до 14.00 год. 
Тест можна виконати ОДИН раз !!! 

Лист можете писати в Google формі  і відправляти разом з тестом 

 При виконанні тесту чітко вкажіть свою поштову адресу, прізвище та ім'я та вкажіть букву свого класу. Перевірку тесту  та листа робить вчитель кожному індивідуально, та відповідь надішле вам особисто на протязі 3 днів.

 Нагадую вам, що ми разом навчаємося працювати дистанційно. Якщо є запитання по організації виконання роботи, пишіть. 
Бажаю успіхів!))

Посилання на тест
або по ссилці
https://drive.google.com/open?id=1NZP8o6q_fEe0Msp3f-5hbAii5uTDDYrhVBZwf6SnOdw

Шановні учні 7-А, 7-Б і 7-В класу, підгруп Новікової Н.П.!!! Контрольна робота відбудеться 14.05.2020 року, з’явиться на блозі о 16.00 і триватиме 1 годину з 16.00 до 17.00 ( 45 хвилин + 15 хвилин технічне оформлення). Виконані контрольні роботи прошу надіслати на мою електрону адресу до 17.00. Усі роботи, які будуть надіслані після 17.00, оцінюватимуться на 2 бали нижче. Наступного дня роботи не приймаються!!! Також завдання контрольних робіт будуть продубльовані у вайбер-групах вашими класними керівниками. Якщо виникають проблеми з технічних питань, ви надсилаєте виконані контрольні роботи своїм класним керівникам, а вони, в свою чергу, мені. Контрольні роботи оформлюєте на подвійних листочках в лінію і здаєте мені при поверненні у школу. Чекатиму ваших робіт!


Topic: “Why Do We Study English?“ («Чому ми вивчаємо англійську?»)
“School Life“ (
«Шкільне життя»)
Topic: “How Can You Study English?“ («Як ви можете вивчати англійську?»)
Термін виконання завдань  з 04.05.2020 до 08.05.2020
Task 1. VOCABULARY: Watch the presentation and the pictures and write down into your notebooks 10 ways of studying English. Подивись презентацію і картинки та напиши у свій зошит 10 способів вивчення англійської мови.
Посилання на презентацію: https://infourok.ru/prezentaciya-na-temu-learning-englis-3330708.html

Task 2. READING: Read the text and do the tasks. Прочитай текст та виконай завдання письмово.


 Task 3. WRITING: 1) Do the tasks in writing. Виконай завдання письмово.
                  

2) Do the test and send the results on the teacher’s e-mail. Виконай тест та надішли фото-результати на електронку вчителя. Схожі завдання будуть на підсумковій контрольній.
Task 4.  SPEAKING : Be ready to speak on the topic:
Підготуй розповідь на тему: (усно)
1.    What difficulties do you have in studying English?
Hometask: Do the tasks.  Виконай завдання.  
1)   Впр. 8, с. 175  – письмово;
2)   Впр. 7 с. 175 –усно. (повторити усі часи та теми, особливо теми: "Кіно" та "Візит до лікаря").
Термін виконання завдань  з 27.04.2020 до 01.05.2020

Task 1. VOCABULARY: Watch the presentation, the video and the pictures and write down into your notebooks 10 reasons of studying English. Подивись презентацію, відео і картинки та напиши 10 причин вивчення англійської мови у свій зошит.
Посилання на презентацію: http://www.myshared.ru/slide/770832/
Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=YZ7YlOmIE6k 

Task 2. READING: Read the text and answer the questions in writing. Прочитай текст та дай відповіді на запитання письмово.   
     
               
Task 3. WRITING: 1) Write a composition on the topic: “Why Do You Study English?” You may make use of the following words. Напиши твір на тему: «Чому ти вивчаєш англійську мову?» Ти можеш використовувати подані вирази.

2) Do the test and send the results on the teacher’s e-mail. Виконай тест та надішли фото-результати і твір на електронку вчителя.
Посилання на тест: для виконання завдання пройдіть за посиланням: http://join.naurok.ua/?
та введіть код 198157

Task 4.  SPEAKING : Be ready to speak on the topic:
Підготуй розповідь на тему: (усно)
1.    Why would you like to learn English at the language school? ( див. - впр.2, с. 173)
Hometask: Do the tasks.  Виконай завдання.  
1)   Впр. 5, с. 174  – письмово;
2)   Впр. 4 с. 173-174 –усно.



Topic: “Community and Volunteering Work of Pupils“ («Суспільно-корисна праця учнів»)
Термін виконання завдань  з 20.04.2020 до 24.04.2020

Task 1. VOCABULARY: Watch the presentation and do the tasks on slides. Розглянь презентацію та виконай завдання по слайдам.
Письмово виконуємо лише:
слайд 2, 3, 4 – виписати слова в словник і написати їх переклад;
 слайд 6 - знайти співвідношення, записати словосполучення і перекласти;
Посилання на презентацію:    https://urok.1sept.ru/статьи/639787/

Task 2. READING: Read the text and do the tasks. Прочитай текст і виконай завдання:                       
MAKING A DIFFERENCE
Many students do voluntary work these days to help others, to improve their skills and gain a better understanding of the world, and to find out what kind of job they would like to do in the future. In the USA, for example, about 50.3% of teenage boys and 56.2% of teenage girls regularly volunteer. We interviewed three teens around the world to find out about their volunteering experiences.
Jiao
I’m from Changsha, a city of seven million people in central China. I want to be a teacher when I’m older, so last summer I volunteered to spend two weeks in a rural village in my province helping children at a primary school read and write. In my country, there are still about 54 million illiterate people, especially in rural areas, so this was a wonderful opportunity to help make a difference. I stayed in the local schoolhouse and taught the children literacy skills four mornings a week. In my free time I enjoyed exploring the local markets and visiting the children’s families. Life in the countryside is so different from the city and it was a challenge at times, but it was an amazing experience and I made some great friends.
Eduardo
Bahía Magdalena is a region in Mexico. It’s on the Pacific coast and it’s very beautiful. A lot of sea turtles live there but the number of turtles on this part of the coast is really low, compared with 100 years ago. The turtles are legally protected but they need our help. I volunteered for a week with an organization that helps protect turtles. July and February is when turtles lay their eggs in their nesting sites. Humans and other animals can damage the eggs, so we collected the eggs and protected them until they were ready to hatch. Then, we returned the eggs to their nests and helped the tiny baby turtles get into the sea. I loved working with these beautiful creatures. Now I definitely want to have a career in conservation in the future.
Taki
My mum told me about the Volunteer Project which helps disadvantaged children here in Cape Town, South Africa. So for the first month of my summer holidays I did some voluntary work for the charity and assisted in constructing and repairing school buildings and playgrounds for a local community. Our team helped create a more comfortable environment for these children and, although hard work, it was a very rewarding and enriching experience. Before this opportunity I didn’t know what I wanted to do in the future, but now I’m certain I want to work outdoors and get my hands dirty helping others.

2b. Read the texts again. Write Jiao, Eduardo or Taki.
1.  Who found their voluntary experience difficult at times?
2 . Who did physical work for their volunteering?
3.  Who slept in local accommodation on their experience?
4.  Who helped animals on their experience?
5.  Who didn’t know what to do for their career before?
6.  Who spent the shortest amount of time doing voluntary work?

2c. Read the texts again. Are these sentences True (T) or False (F)?
1.  More than half of American teenagers frequently do voluntary work.                     
2 . Everyone in Jiao’s province of China is unable to read and write.                           
3 . Jiao volunteers to help out at a school in her city.
4 . Eduardo’s voluntary experience confirms what he wants to do when he’s older.
5 . The organisation that Eduardo worked for protects turtles’ nesting sites.                
6 . Taki’s experience allows him to give something back to his local community.       

Task 3. WRITING: Write a short essay on the topic: “What Can You Do for Our School?” You may make use of the following words.
Task 4.  SPEAKING : Be ready to speak on the topic:
Підготуй розповідь на тему: (усно)
1.     What community work can you do for your town? ( див. - впр.1 (b), с. 169)
Hometask: Do the tasks.  Виконай завдання.  
1)   Впр. 5, с. 167 – доповнити речення з поданими словами письмово;
2)   Впр. 3,4 с. 166-167 –усно.



Завдання для груп Побережної Л.О. на 21-24 04 2020

1.School Life Vocabulary

link 1
link 2
link 3
link 4

2. School Life Quiz


3. Reading"Going Out"


4. The School Trip(writing)

Information

Exercises

Practice

5. A Letter To A Friend (writing)

Letter

Exercises

Practice

6. Grammar (so/such)
video
quiz1
quiz2



Завдання для груп Побережної Л.О. 



на 27 04-01 05 2020

1 Reading
Read the tips for keeping your desk tidy and then do the exercises to practise and improve your reading skills.
Text

2 Listening
Listen to the conversation about how to study better and do the exercises to practise and improve your listening skills.
Audio
Tasks

3 Writing 

An email to a new friend
Look at the email and do the exercises to improve your writing skills.


4 Grammar

Read the explanation, do the tasks
Увага! Результати з сайту https://naurok.com.ua/ присилати мені не потрібно, вони зберігаються автоматично на моїй сторінці. Зараховується лише перша спроба!

Test English 
Test (https://naurok.com.ua/)



Завдання для груп Побережної Л.О. 

From 04 05 to 08 05 2020

Revision (Повторення)

MY FAMILY AND FRIENDS
(Я, моя родина та друзі)

Vocabulary (словник)

Listen to the recording 1 , do the task after listening
Listen to the recording 2 and do the task after listening

FOOD 
(Харчування)

Vocabulary

From 12 05 2020 to 12 05 2020
REVISION BEFORE THE TEST
(завдання для повторення перед контрольною)

Grammar
(читаєте теорію+приклади, після цього виконуєте завдання(тест) внизу сторінки)


Reading 
Text 1

Writing


“School Life“ («Шкільне життя»)

Topic: “Extracurricular Activities“ («Позашкільна діяльність»)
Термін виконання завдань  з 13.04.2020 до 17.04.2020
Task 1. VOCABULARY: Watch the presentation and do the tasks on slides. Розглянь презентацію та виконай завдання по слайдам.
Письмово виконуємо лише:
 слайд 5 - знайти співвідношення, записати словосполучення і перекласти;
слайд 8 – виписати слова в словник;
слайд 10 – прочитати текст і виписати види позашкільних занять учнів.
Посилання на презентацію:
Task 2. READING: Read the text and do the tasks. Прочитай текст і виконай завдання: впр. 1, с. 162 – усно (підручник)                              
Task 3. WRITING: Do the cards.  Виконай картки. (письмово)
Card 1read and guess the words (прочитай і вгадай слова)
1.    You can join it if you are interested in acting on the stage.
                                                 (MRADA CLUB)
2.    You can join it if you are interested in the past of your country.
                                                 (CIRLIHTSOA CLUB)
3.    You can join it if you are an active person and want to keep fit.
                                                ( ETSISFN CLUB)
4.    You can join it if you write poems or stories.
                                             (RLETAYRI CLUB)
5.    You can join it if you are interested in plants and animals.
                                               (MIVRANLENOENT)
Card 2 – complete the sentences (доповніть речення зі словами зліва)

Task 4.  SPEAKING : Be ready to speak on the topic:
Підготуй розповідь на тему: (усно)
1.     What club do you attend and why? ( зразок - впр.1, с. 162)
Hometask: Do the tasks.  Виконай завдання. (письмово)   
     Впр. 5, с. 164 – доповнити речення з поданими словами

From 06 04 2020 to 10 04 2020

Групи Побережної Л.О. повинні відправляти виконані завдання на 

Google Class (код доступу rf4t32d ) або на створені Viber групи
Групи Новікової Н.П. на електронну пошту novikovanat814@gmail.com

Групи  Медецької Н.М.  повинні відправляти виконані завдання на Google Class (код доступу drpebpi ) 

Reading
Text
Tasks

Writing
1. Test

2. Впр. 6, с.158 - письмово

SPEAKING

1.     Розкажіть про Київ. (вивчити 14 речень з вищезазначеного тексту)
       Або

2.     Розкажіть про одне з визначних місць Києва.  (підручник: с.151/с.153-154)



From 30 03 2020 to 03 04 2020

Групи Побережної Л.О. повинні відправляти виконані завдання на 
Google Class (код доступу rf4t32d ) або на створені Viber групи

Revision (Great Britain and Ukraine)

Task 1 
What do you know about the United Kingdom? Watch this clip to learn much more!
1. Preparation 
2. Check your understanding 1
3. Check your understanding 2

Task 2 
Video1
Джерело https://www.youtube.com/watch?v=o98BKjsd_zA
Video 2
Джерело https://www.youtube.com/watch?v=fN5VOkFNATQ
Watch two video clips about Ukraine and make your own travel guide about your native country (in the form of presentation, short video, poster or mini-book)


Task 3 
Reading 
England
What's the difference between Great Britain and the United Kingdom? What's the best English music festival? And do English people really drink a lot of tea? Read about England and find out!
Do the tasks after the test.
Scotland 
hat does Scotland look like? What languages do they speak? And what can you do in Scotland? Read and find out!
Do the tasks after the test.

Джерело 

https://learnenglishteens.britishcouncil.org
Ukraine 
Джерело https://www.really-learn-english.com/english-reading-comprehension-kiev.html
Read the text and do the tasks

Task 4 
Grammar Revision
1. Choose past simple or present perfect to complete the sentences below.

2. Choose the present simple or present continuous to complete the sentences below.

 Джерело 
https://www.test-english.com/
Additional material for 7 D,E forms (Riapolova, Medetska)Text 

From 23 03 2020 to 27 03 2020

Task 1
Listening
Listen to the speakers describing their favourite things and do the exercises to practise and improve your listening skills.

Джерело 
https://learnenglishteens.britishcouncil.org

Task 2
Reading 1
Reading 2
Reading 3
Reading 4
Джерело 

Task 3
Grammar tests
Asking questions in English – Question forms
Present simple vs present continuous
Present perfect or past simple?

 Джерело 


From 16.03.2020 to 20.03.2020
Great Britain 
TASK 1




TASK 2
Audio "Tour of London"
Джерело 
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/tour-london

TASK 3
Exercises to audio 
Exercises to audio

TASK 4
Test "Great Britain"
Джерело https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/united-kingdom/great-britain-test/6712

Task 5
Writing
A Postcard from Scotland



7D,E forms (Riapolova)
Listening 

Task Heritage tourism                                                                                   Джерело: British Council
Do the exercises after the video

Reading
Test                                                                                                               Джерело: інтернет -ресурс

ex 5, p 148-149 read ,translate,order the paragraphs
ex6, p 149  match the parts of the sentences
ex7, p 149 answer the questions
Grammar
Test 1                                                                                                          Джерело: інтернет -ресурс
Test 2                                                                                                           Джерело: інтернет -ресурс

Writing
Write about one of the famous places of Kyiv















Комментариев нет:

Отправить комментарий