Побережна Л.О.
5-в клас (група
Побережної) працює на Google Class
(код доступу 6nraibc)
або відправляють
виконане завдання у Viber group
(завдання для групи 5в
Побережної Л.О. нижче та на Гугл клас)
Перевірочна робота 21 05 2020
Zoom урок для підготовки до контрольної
14 05 2020
12 00
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77236325806?pwd=MGVTMGJlUTNRSnJJMHM3eGc5UjFTQT09
Идентификатор конференции: 772 3632 5806
Пароль: 003261
Новікова Н.П.
5-Б і 5-В
відправляють виконані завдання Групи Новікової Н.П. на електронну
пошту novikovanat814@gmail.com
Медецька Н.М.
Групи
Медецької Н.М працюють на Google Classroom
Коди доступу : 5-А p6ikfg5, 5-Г mwd2jxq, 5-Д-kdzywgq, на
вайбер чи на електронну пошту natalimedetska@gmail.com
Перевірочна робота 13.05 з 12.00-13.00
Мельник О.Ю.
Групи Мельник О.Ю повинні відправляти виконані завдання на електронну пошту wwwjam3@gmail.com
1) Тест від 06.04-10.04 http://join.naurok.ua/? код 692013
3) Тест від 20.04-24.04 http://join.naurok.ua/? код 171318
4) 17.04 Zoom, ідентифікатор конференції 324 482 1626
5)24.04 Zoom, ідентифікатор конференції 792 4097 8301
6) 30.04 Zoom ідентифікатор конференції 722 0028 2002
7) 08.05 Zoom,ідентифікатор конференції 739 7185 6464
8) 11.05 Zoom, ідентифікатор конференції 753 6752 8009
Перевірочна робота 13.05 з 12.00-13.00
Побережна Л.О.
|
5-в клас (група
Побережної) працює на Google Class
(код доступу 6nraibc)
або відправляють
виконане завдання у Viber group
(завдання для групи 5в
Побережної Л.О. нижче та на Гугл клас)
Перевірочна робота 21 05 2020
Zoom урок для підготовки до контрольної
14 05 2020
12 00
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77236325806?pwd=MGVTMGJlUTNRSnJJMHM3eGc5UjFTQT09
Идентификатор конференции: 772 3632 5806
Пароль: 003261
|
Новікова Н.П.
|
5-Б і 5-В
відправляють виконані завдання Групи Новікової Н.П. на електронну
пошту novikovanat814@gmail.com
|
Медецька Н.М.
|
Групи
Медецької Н.М працюють на Google Classroom
Коди доступу : 5-А p6ikfg5, 5-Г mwd2jxq, 5-Д-kdzywgq, на
вайбер чи на електронну пошту natalimedetska@gmail.com
Перевірочна робота 13.05 з 12.00-13.00 |
Мельник О.Ю.
|
Групи Мельник О.Ю повинні відправляти виконані завдання на електронну пошту wwwjam3@gmail.com
1) Тест від 06.04-10.04 http://join.naurok.ua/? код 692013
3) Тест від 20.04-24.04 http://join.naurok.ua/? код 1713184) 17.04 Zoom, ідентифікатор конференції 324 482 1626 5)24.04 Zoom, ідентифікатор конференції 792 4097 8301 6) 30.04 Zoom ідентифікатор конференції 722 0028 2002 7) 08.05 Zoom,ідентифікатор конференції 739 7185 6464 8) 11.05 Zoom, ідентифікатор конференції 753 6752 8009 Перевірочна робота 13.05 з 12.00-13.00 |
Завдання на тиждень (25 05-29 05 2020)
(всі групи)
Повторення
1) grammar/present-continuous(Повторення граматики)
Ігри-тести для повторення
Revision (Повторення)
(Всі групи)
Spycat travels round the world looking for the evil Ratty. Will he catch him? Watch and find out!
(історія про кота-шпигуна)
(прочитай та виконай завдання)
(переходь за посиланням, обирай улюблену тему та повторюй слова, граючи в гру)
Шановні учні 5-в класу
(група Людмили Олександрівни)
21 05 2020
Посилання буде доступне
21 05
Час 13 00-16 00
Заповнювати форму можна один раз.
Вказуйте коректну електронну адресу(на неї ви отримаєте результати протягом трьох днів).
Листа бажано вдруковувати в Гугл форму(якщо немає такої змоги-прикріплюйте файлом,відправляйте на вайбер/телеграм в особисті або на електронну адресу berezhochek@gmail.com)
Всі технічні питання на Viber/Telegram 0677033057
Удачі!
Контрольна робота буде складатися з трьох частин
1) Тестові завдання за наступними темами:
(всі завдання для повторення є на сайті нижче та на Гугл клас)
- Present Simple (теперішній час)- Past simple (минулий час)- Прийменники часу (in, on, at)- Спеціальні запитання(доповнити запитання словами What Where Why When How)
- Порядкові числівники (перший, другий…..)
2) Текст на читання +6 завданнь True/False
3) Письмо (написати електронного листа другові за зразком)
Зразок буде у самій контрольній та на сайті.
Листа можна вдруковувати к Гугл форму або написати від руки та відправити мені на вайбер.
Зразок листа (друга сторінка)
Наступний Zoom урок для підготовки до контрольної
19 05 2020
о 12 00
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77981569584?pwd=T0hzNG9OTE4vUEl0cCtCZ1lPVis2dz09
Идентификатор конференции: 779 8156 9584
Пароль: 2qiGK7
Завдання на тиждень (18 05-22 05 2020)
(всі групи)
Повторення
(обираєте гру на повторення have/has та can/can't)
Reading 1
Доброго дня,шановні учні підгруп Медецької Н.М та Мельник О.Ю,
сьогодні ми з вами пишемо підсумкову контрольну роботу
13.05.2020
з 12.00-13.00 год.
Завдання можна виконувати лише ОДИН раз!
Відправляйте виконані завдання на електронну пошту вчителя.
При виконанні завдання чітко вкажіть свою поштову адресу, прізвище та ім'я та букву свого класу. Перевірку завдання вчитель робить кожному індивідуально та відповідь надсилає вам особисто протягом 5 днів.
Бажаємо успіхів!!!
До уваги груп Медецької Н.М та Мельник О.Ю!
Перевірочна робота з англійської мови відбудеться 13.05 з 12.00-13.00
Присилайте, будь ласка, роботи на адреси :
Мельник О.Ю wwwjam3@gmail.com
Медецька Н.М на Google Classroom
Коди доступу : 5-А p6ikfg5, 5-Г mwd2jxq, 5-Д-kdzywgq,
на вайбер чи на електронну пошту natalimedetska@gmail.com
Робота має бути обов'язково підписана.
Завдання на тиждень (25 05-29 05 2020)
(всі групи)
Повторення
1) grammar/present-continuous(Повторення граматики)
Ігри-тести для повторення
Revision (Повторення)
(Всі групи)
(Всі групи)
Spycat travels round the world looking for the evil Ratty. Will he catch him? Watch and find out!
(історія про кота-шпигуна)
(прочитай та виконай завдання)
(переходь за посиланням, обирай улюблену тему та повторюй слова, граючи в гру)
Шановні учні 5-в класу
(група Людмили Олександрівни)
21 05 2020
Посилання буде доступне
Заповнювати форму можна один раз.
Вказуйте коректну електронну адресу(на неї ви отримаєте результати протягом трьох днів).
Листа бажано вдруковувати в Гугл форму(якщо немає такої змоги-прикріплюйте файлом,відправляйте на вайбер/телеграм в особисті або на електронну адресу berezhochek@gmail.com)
Всі технічні питання на Viber/Telegram 0677033057
Удачі!
Контрольна робота буде складатися з трьох частин
1) Тестові завдання за наступними темами:
(всі завдання для повторення є на сайті нижче та на Гугл клас)
- Present Simple (теперішній час)- Past simple (минулий час)- Прийменники часу (in, on, at)- Спеціальні запитання(доповнити запитання словами What Where Why When How)
- Порядкові числівники (перший, другий…..)
2) Текст на читання +6 завданнь True/False
3) Письмо (написати електронного листа другові за зразком)
Зразок буде у самій контрольній та на сайті.
Листа можна вдруковувати к Гугл форму або написати від руки та відправити мені на вайбер.
Зразок листа (друга сторінка)
Наступний Zoom урок для підготовки до контрольної
19 05 2020
о 12 00
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77981569584?pwd=T0hzNG9OTE4vUEl0cCtCZ1lPVis2dz09
Идентификатор конференции: 779 8156 9584
Пароль: 2qiGK7
Завдання на тиждень (18 05-22 05 2020)
(всі групи)
Повторення
(обираєте гру на повторення have/has та can/can't)
Reading 1
на вайбер чи на електронну пошту natalimedetska@gmail.com
Робота має бути обов'язково підписана.
Тренувальні вправи для підготовки до контрольної роботи
Підгрупи Медецької Н.М та Мельник О.Ю з 12.05 -15.05
Прочитати про
Александра Бєлла та вставити у текст дієслова у формі минулого часу (Past Simple)
* Пам’ятка!
Past Simple: -ed/ V2 (друга форма
дієслова знаходиться в таблиці неправильних
дієслів)
Did у питаннях.
Alexander Graham Bell
Alexander Graham Bell (1) was (be) born
in Edinburgh, Scotland. His mother (2) ________ (be) deaf (), so all his life
he (3) _____________ (want) to help his mother hear and speak. Alexander was
very clever. He (4) _________ (can) read and write when he was very young, and
he (5) ______________ (finished) school when he was 14. At 14 he also (6)
____________ (invent) a `speaking` machine with his brother.
He (7) __________ (study)
other inventions, too. One day he (8)_____________ (make) a mistake, because he
(9)____________ (can not) read German very well. But his mistake (10)
____________ (help) him to invent the telephone later!
In 1871 he (11)__________
(leave) Scotland and (12)____________ (go) to Boston, USA to teach deaf
children to speak. He (13)___________ (meet) his assistant Thomas Watson and he
(14)___________ (continue) his experiments.
On 10 March, 1876, Watson and
Bell (15)___________ (be) in different rooms with their machines. Then Watson
(16)______________ (hear) Bell`s voice from the machine. It (17)___________
(say) `Mr Watson, come here. I want you!` And so Alexander Graham Bell
(18)__________________ (become) the inventor of the telephone at the age of 29.
Two years later, there were telephones all over the USA.
Записати ступені
порівняння прикметників
* Пам’ятка !
-er; the -est
more ____; the most ____
Також не забуваємо про винятки good, bad
cheap
cheaper
The cheapest
expensive
more expensive
The most expensive
Young
happy
Beautiful
Big
Busy
Intelligent
Bad
New
Good
dangerous
Тренувальні вправи для підготовки до контрольної роботи
Прочитати про
Александра Бєлла та вставити у текст дієслова у формі минулого часу (Past Simple)
* Пам’ятка!
Past Simple: -ed/ V2 (друга форма дієслова знаходиться в таблиці неправильних дієслів)
Did у питаннях.
* Пам’ятка!
Past Simple: -ed/ V2 (друга форма дієслова знаходиться в таблиці неправильних дієслів)
Did у питаннях.
Alexander Graham Bell
Alexander Graham Bell (1) was (be) born
in Edinburgh, Scotland. His mother (2) ________ (be) deaf (), so all his life
he (3) _____________ (want) to help his mother hear and speak. Alexander was
very clever. He (4) _________ (can) read and write when he was very young, and
he (5) ______________ (finished) school when he was 14. At 14 he also (6)
____________ (invent) a `speaking` machine with his brother.
He (7) __________ (study) other inventions, too. One day he (8)_____________ (make) a mistake, because he (9)____________ (can not) read German very well. But his mistake (10) ____________ (help) him to invent the telephone later!
In 1871 he (11)__________ (leave) Scotland and (12)____________ (go) to Boston, USA to teach deaf children to speak. He (13)___________ (meet) his assistant Thomas Watson and he (14)___________ (continue) his experiments.
On 10 March, 1876, Watson and Bell (15)___________ (be) in different rooms with their machines. Then Watson (16)______________ (hear) Bell`s voice from the machine. It (17)___________ (say) `Mr Watson, come here. I want you!` And so Alexander Graham Bell (18)__________________ (become) the inventor of the telephone at the age of 29. Two years later, there were telephones all over the USA.
He (7) __________ (study) other inventions, too. One day he (8)_____________ (make) a mistake, because he (9)____________ (can not) read German very well. But his mistake (10) ____________ (help) him to invent the telephone later!
In 1871 he (11)__________ (leave) Scotland and (12)____________ (go) to Boston, USA to teach deaf children to speak. He (13)___________ (meet) his assistant Thomas Watson and he (14)___________ (continue) his experiments.
On 10 March, 1876, Watson and Bell (15)___________ (be) in different rooms with their machines. Then Watson (16)______________ (hear) Bell`s voice from the machine. It (17)___________ (say) `Mr Watson, come here. I want you!` And so Alexander Graham Bell (18)__________________ (become) the inventor of the telephone at the age of 29. Two years later, there were telephones all over the USA.
Записати ступені
порівняння прикметників
* Пам’ятка !
-er; the -est
more ____; the most ____
-er; the -est
more ____; the most ____
Також не забуваємо про винятки good, bad
cheap
|
cheaper
|
The cheapest
|
expensive
|
more expensive
|
The most expensive
|
Young
|
||
happy
|
||
Beautiful
|
||
Big
|
||
Busy
|
||
Intelligent
|
||
Bad
|
||
New
|
||
Good
|
||
dangerous
|
Тренувальні вправи для підготовки до контрольної роботи
Підгрупи Медецької Н.М та Мельник О.Ю
1.
Read the text and then read the statements. Write if the statements are true or false.
Jeremy tells about his birthday memories:
«Our family’s birthday traditions in England were
always full of sweets and good cheer. My family prepared lots of food for the
occasion. There were lots of various sweets in the house. And always, a freshly
baked chocolate cake served with warm, homemade jam!
The birthday party officially began with serving the
cake and blowing out candles.
One very popular game we played during birthdays was
«pass the parcel». The children sat in a circle and passed a parcel wrapped in
multiple layers of newspaper (a parent played music as we did this) to each
other. When the music stopped, whichever child was holding the parcel would
unwrap a layer of news-paper. At the end, the child who unwrapped the last
sheet of newspaper got to keep the prize!
The prizes were normally little things, so our parents
often cheated to make sure that each child got to have at least one.
I’m not a child any more, but I still smile when I
remember those birthday games and sweets.»
1) They didn’t usually have many sweets at home on birthdays. True / False
2) A
freshly baked chocolate cake was one of the birthday tradi- True / False
tions in Jeremy’s family.
3)
«Pass the parcel» was the title of a birthday song. True / False
4) Jeremy is still a child.
True / False
2. Read and choose the correct item.
1) I ____ tennis yesterday.
a) played b) am
playing c) have played
2) My friend ____ computer games now.
a) are playing
b) is playing c) am playing
3) Pupils usually ________ at the lesson.
a) read
b) reads c) are reading
4) Olena and Oksana _____ never _____ to the zoo in
winter.
a) were
b) have been c) has been
5) I _______ to school yesterday.
a) went
b) go c) gone
3.Write a letter how you spend your holiday time.
Below you can see the
example of a letter . Mind all parts of the letter.
Dear….(Name),
Thank
you for your letter. How are you? It was very interesting to know how you spend
your holidays.
I am
writing to tell you about my holidays.
******
That’s
all for now.
Write
me soon .
Best
wishes,
(Name)
Шановні учні 5-Б і 5-В
класу, підгруп Новікової Н.П.!!!
Контрольна робота відбудеться
12.05.2020 року, з’явиться на блозі о 16.00 і триватиме 1 годину з 16.00 до
17.00 ( 45 хвилин + 15 хвилин технічне оформлення). Виконані контрольні роботи
прошу надіслати на мою електрону адресу до 17.00. Усі роботи, які будуть
надіслані після 17.00, оцінюватимуться на 2 бали нижче. Наступного дня роботи
не приймаються!!! Також завдання контрольних робіт будуть продубльовані у вайбер-групах
вашими класними керівниками. Якщо виникають проблеми з технічних питань, ви
надсилаєте виконані контрольні роботи своїм класним керівникам, а вони, в свою
чергу, мені. Контрольні роботи оформлюєте на подвійних листочках в лінію і
здаєте мені при поверненні у школу. Чекатиму ваших робіт!
“School Life“ («Шкільне життя»)
Topic: “At the English
Lesson“
(«На уроці англійської мови»)
Термін виконання
завдань з 04.05.2020 до 08.05.2020
Task 1. VOCABULARY: Watch the video and
the presentation and do the tasks on slides. Подивись відео та розглянь
презентацію і виконай завдання по слайдам.
Письмово виконуємо
лише:
слайд 13, 15 – знайти
співвідношення та записати у словник;
Match the words with their translation.
To do exercises
from the textbook працювати в парах
To write word
dictations вивчати нову лексику
To work in pairs виконувати проектну роботу
To work in groups обговорювати різні теми
To do a project складати оповідання
To learn vocabulary розігрувати по ролям
To discuss different topics виконувати вправи з
підручника To make up a story писати
словникові диктанти
To role-play вивчати
культуру
To learn about culture працювати в групах
Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=7isSwerYaQc
Task 2. READING: Read the text
and answer the questions. Прочитай текст і дай відповіді на запитання.
My name is Vlad. I am a pupil of the fifth
form. I learn many interesting subjects at school. I want to tell you about our
English lessons because English is my favourite subject. We have English
lessons on Tuesdays, Thursdays and Fridays. At these lessons we learn to read,
write and speak English. Our teacher explains us new words and expressions and
we write them down into our vocabularies. We read sentences with the new words
and word-combinations and translate them into our mother tongue.
At the English lessons we also read and
retell texts, describe pictures, ask and answer questions and make up
dialogues. Sometimes we write dictations at the lessons. Many pupils of our
class write English dictations very well. They get very good marks. At the
English lessons we also learn to write compositions. Our English lessons are very interesting. We like these lessons very
much.
1.
When do you have your English lessons?
2.
What do you learn to do at these lessons?
3.
Have you got a vocabulary?
4.
Can you ask and answer questions?
5.
Do you read stories in the English lessons?
6.
Do you like to write English compositions?
7.
What marks have you usually got in
English?
Task 3. SPEAKING : Be ready to speak
on the topic:
Підготуй розповідь на
тему: (усно)
1. What do you do at
the English lesson? ( вивчити 10 речень з тексту Task 2)
Task 4. WRITING: Do the test
and write down full answers. Then send the test on the teacher’s e-mail. Виконай тест та
напиши повні відповіді. Все це надішли на електронку вчителя.
Hometask: Do the tasks. Виконай завдання.
1) Впр. 2, с. 200 – письмово;
2) Впр. 1, 3 с. 198 -199 –усно.
Topic: “My Favourite Lesson“ («Мій улюблений урок»)
Task 1. VOCABULARY: Watch the video and
the presentation and do the tasks on slides. Подивись відео та розглянь
презентацію і виконай завдання по слайдам.
Письмово виконуємо
лише:
слайд 6, 8, 9 – доповнити
речення;
слайд 7 – розгадати слова.
Посилання на
презентацію: https://naurok.com.ua/prezentaciya-shkilni-predmeti-miy-ulyubleniy-predmet-143565.html
Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=P-uwIskha3M
Task 2. READING: Read the text
and do the tasks. Прочитай текст і виконай завдання: Впр. 2, стр. 195-196, впр. 3, стр. 196 –
усно.
Task 3. WRITING: Do the
test and answer the questions after it. Then send the test on the teacher’s
e-mail. Виконай
тест та дай відповіді на запитання після нього. Все це надішли на електронку
вчителя.
Запитання після тесту (надішли відповіді).
1)
What do we do at History?
2)
What do we do at Music?
3)
What do we do at Physical Education?
4)
What do we do at Ukrainian?
5)
What do we do at Maths?
6)
What do we do at English?
Task 4. SPEAKING : Be ready to speak
on the topic:
Підготуй розповідь на
тему: (усно)
1. What is your
favourite subject? ( див. - впр.4, с.201)
Hometask: Do the tasks. Виконай завдання.
1) Впр. 6, с. 197 – письмово;
2) Впр. 6 с. 194 –усно.
“School Life"("Шкільне життя")
1) Ex.1 p.184 Vocabulary
Переписати слова в словник та вичити їх на пам'ять.
2)Ex.2 p.184 скласти свої речення з поданими словами та записати їх у зошит.
3)записати слова в словник та вичити їх.
subject /ˈsʌbdʒɪkt/ предмет
Art /a:t/ мистецтво
Drawing /ˈdrɔːɪŋ/ малювання
Maths /mæθs/ математика
Mathematics /mæθəmˈætɪks/ математика
English /ˈɪŋɡlɪʃ/ англійська
Ukrainian /juːˈkreɪ.ni.ən/ українська
Science /saɪəns/ наука
PE /ˌpiːˈiː/ фізкультура
Music /ˈmjuːzɪk/ музика
Handicraft /ˈhændɪkrɑːft/ трудове навчання
Reading /ˈriːdɪŋ/ читання
Computer science /kəmˌpjuː.tə ˈsaɪəns/ інформатика
Natural history /ˈnætʃərəl ˈhɪstəri/ природознавство
4)Ex.1 p.187 зробити вправу письмо в зошиті
5)Reading ex.8 p.189 прочитати текст,виписати незнайомі слова в словник,вставляти пропущені слова з таблиці поданої нижче.
6)Перейдіть за посиланням та ознайомтеся з правилом
Завдання для 5в класу (підгрупа Побережної Л.О.)
Такі ж завдання на Google Class
1. School Life Vocabulary
2. School Rules (watching and listening)
Переходь за посиланням, виконуй завдання, надсилай фото результатів.
3. School Exercises
Переходь за посиланням, виконуй завдання (можна роздрукувати, виконати, відправити фото або виконувати завдання у зошиті, фотографувати та пересилати)
Подивись відео про школу для супергероїв.
Виконай завдання до та після відео.
Надішли фото результатів.
Переходь за посиланням, зазначай своє прізвище, проходь тест
6. Wh-questions
Виконайте завдання
Користуйтеся таблицею(слова з перекладом)
Завдання для 5в класу (підгрупа Побережної Л.О.)
Такі ж завдання на Google Class
From 27 04 to 01 05 2020
1. School Vocabuary Revision
Подивись презентації, повтори слова за темою
2. School Life Chant
Прочитай та послухай вірш,
виконай завдання до та після тексту.
3. Grammar Chant
Listen to the grammar chant and do the quiz
Послухай рифмівку, виконай завдання до рифмівки.
Перейди за наступним посиланням, прочитай пояснення (Explanation) + виконай завдання 1 та 2
4. Quiz+Quiz
1. Виконай тест.
2. Послухай діалог.
Підгрупи Медецької Н.М та Мельник О.Ю
1.
Read the text and then read the statements. Write if the statements are true or false.
Jeremy tells about his birthday memories:
«Our family’s birthday traditions in England were
always full of sweets and good cheer. My family prepared lots of food for the
occasion. There were lots of various sweets in the house. And always, a freshly
baked chocolate cake served with warm, homemade jam!
The birthday party officially began with serving the
cake and blowing out candles.
One very popular game we played during birthdays was
«pass the parcel». The children sat in a circle and passed a parcel wrapped in
multiple layers of newspaper (a parent played music as we did this) to each
other. When the music stopped, whichever child was holding the parcel would
unwrap a layer of news-paper. At the end, the child who unwrapped the last
sheet of newspaper got to keep the prize!
The prizes were normally little things, so our parents
often cheated to make sure that each child got to have at least one.
I’m not a child any more, but I still smile when I
remember those birthday games and sweets.»
1) They didn’t usually have many sweets at home on birthdays. True / False
2) A
freshly baked chocolate cake was one of the birthday tradi- True / False
tions in Jeremy’s family.
3)
«Pass the parcel» was the title of a birthday song. True / False
4) Jeremy is still a child.
True / False
2. Read and choose the correct item.
1) I ____ tennis yesterday.
a) played b) am
playing c) have played
2) My friend ____ computer games now.
a) are playing
b) is playing c) am playing
3) Pupils usually ________ at the lesson.
a) read
b) reads c) are reading
4) Olena and Oksana _____ never _____ to the zoo in
winter.
a) were
b) have been c) has been
5) I _______ to school yesterday.
a) went
b) go c) gone
3.Write a letter how you spend your holiday time.
Below you can see the
example of a letter . Mind all parts of the letter.
Dear….(Name),
Thank
you for your letter. How are you? It was very interesting to know how you spend
your holidays.
I am writing to tell you about my holidays.
******
That’s all for now.
Write me soon .
Best wishes,
(Name)
Шановні учні 5-Б і 5-В
класу, підгруп Новікової Н.П.!!!
Контрольна робота відбудеться
12.05.2020 року, з’явиться на блозі о 16.00 і триватиме 1 годину з 16.00 до
17.00 ( 45 хвилин + 15 хвилин технічне оформлення). Виконані контрольні роботи
прошу надіслати на мою електрону адресу до 17.00. Усі роботи, які будуть
надіслані після 17.00, оцінюватимуться на 2 бали нижче. Наступного дня роботи
не приймаються!!! Також завдання контрольних робіт будуть продубльовані у вайбер-групах
вашими класними керівниками. Якщо виникають проблеми з технічних питань, ви
надсилаєте виконані контрольні роботи своїм класним керівникам, а вони, в свою
чергу, мені. Контрольні роботи оформлюєте на подвійних листочках в лінію і
здаєте мені при поверненні у школу. Чекатиму ваших робіт!
“School Life“ («Шкільне життя»)
Topic: “At the English
Lesson“
(«На уроці англійської мови»)
Термін виконання
завдань з 04.05.2020 до 08.05.2020
Task 1. VOCABULARY: Watch the video and
the presentation and do the tasks on slides. Подивись відео та розглянь
презентацію і виконай завдання по слайдам.
Письмово виконуємо
лише:
слайд 13, 15 – знайти
співвідношення та записати у словник;
Match the words with their translation.
To do exercises
from the textbook працювати в парах
To write word
dictations вивчати нову лексику
To work in pairs виконувати проектну роботу
To work in groups обговорювати різні теми
To do a project складати оповідання
To learn vocabulary розігрувати по ролям
To discuss different topics виконувати вправи з
підручника To make up a story писати
словникові диктанти
To role-play вивчати
культуру
To learn about culture працювати в групах
Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=7isSwerYaQc
Task 2. READING: Read the text
and answer the questions. Прочитай текст і дай відповіді на запитання.
My name is Vlad. I am a pupil of the fifth
form. I learn many interesting subjects at school. I want to tell you about our
English lessons because English is my favourite subject. We have English
lessons on Tuesdays, Thursdays and Fridays. At these lessons we learn to read,
write and speak English. Our teacher explains us new words and expressions and
we write them down into our vocabularies. We read sentences with the new words
and word-combinations and translate them into our mother tongue.
At the English lessons we also read and
retell texts, describe pictures, ask and answer questions and make up
dialogues. Sometimes we write dictations at the lessons. Many pupils of our
class write English dictations very well. They get very good marks. At the
English lessons we also learn to write compositions. Our English lessons are very interesting. We like these lessons very
much.
1.
When do you have your English lessons?
2.
What do you learn to do at these lessons?
3.
Have you got a vocabulary?
4.
Can you ask and answer questions?
5.
Do you read stories in the English lessons?
6.
Do you like to write English compositions?
7.
What marks have you usually got in
English?
Task 3. SPEAKING : Be ready to speak
on the topic:
Підготуй розповідь на
тему: (усно)
1. What do you do at
the English lesson? ( вивчити 10 речень з тексту Task 2)
Task 4. WRITING: Do the test
and write down full answers. Then send the test on the teacher’s e-mail. Виконай тест та
напиши повні відповіді. Все це надішли на електронку вчителя.
Hometask: Do the tasks. Виконай завдання.
1) Впр. 2, с. 200 – письмово;
2) Впр. 1, 3 с. 198 -199 –усно.
Topic: “My Favourite Lesson“ («Мій улюблений урок»)
Task 1. VOCABULARY: Watch the video and
the presentation and do the tasks on slides. Подивись відео та розглянь
презентацію і виконай завдання по слайдам.
Письмово виконуємо
лише:
слайд 6, 8, 9 – доповнити
речення;
слайд 7 – розгадати слова.
Посилання на
презентацію: https://naurok.com.ua/prezentaciya-shkilni-predmeti-miy-ulyubleniy-predmet-143565.html
Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=P-uwIskha3M
Task 2. READING: Read the text
and do the tasks. Прочитай текст і виконай завдання: Впр. 2, стр. 195-196, впр. 3, стр. 196 –
усно.
Task 3. WRITING: Do the
test and answer the questions after it. Then send the test on the teacher’s
e-mail. Виконай
тест та дай відповіді на запитання після нього. Все це надішли на електронку
вчителя.
Запитання після тесту (надішли відповіді).
1)
What do we do at History?
2)
What do we do at Music?
3)
What do we do at Physical Education?
4)
What do we do at Ukrainian?
5)
What do we do at Maths?
6)
What do we do at English?
Task 4. SPEAKING : Be ready to speak
on the topic:
Підготуй розповідь на
тему: (усно)
1. What is your
favourite subject? ( див. - впр.4, с.201)
Hometask: Do the tasks. Виконай завдання.
1) Впр. 6, с. 197 – письмово;
2) Впр. 6 с. 194 –усно.
“School Life"("Шкільне життя")
1) Ex.1 p.184 Vocabulary
Переписати слова в словник та вичити їх на пам'ять.
2)Ex.2 p.184 скласти свої речення з поданими словами та записати їх у зошит.
Переписати слова в словник та вичити їх на пам'ять.
2)Ex.2 p.184 скласти свої речення з поданими словами та записати їх у зошит.
3)записати слова в словник та вичити їх.
subject /ˈsʌbdʒɪkt/ предмет
Art /a:t/ мистецтво
Drawing /ˈdrɔːɪŋ/ малювання
Maths /mæθs/ математика
Mathematics /mæθəmˈætɪks/ математика
English /ˈɪŋɡlɪʃ/ англійська
Ukrainian /juːˈkreɪ.ni.ən/ українська
Science /saɪəns/ наука
PE /ˌpiːˈiː/ фізкультура
Music /ˈmjuːzɪk/ музика
Handicraft /ˈhændɪkrɑːft/ трудове навчання
Reading /ˈriːdɪŋ/ читання
Computer science /kəmˌpjuː.tə ˈsaɪəns/ інформатика
Natural history /ˈnætʃərəl ˈhɪstəri/ природознавство
4)Ex.1 p.187 зробити вправу письмо в зошиті
5)Reading ex.8 p.189 прочитати текст,виписати незнайомі слова в словник,вставляти пропущені слова з таблиці поданої нижче.
6)Перейдіть за посиланням та ознайомтеся з правилом
6)Перейдіть за посиланням та ознайомтеся з правилом
Завдання для 5в класу (підгрупа Побережної Л.О.)
Такі ж завдання на Google Class
1. School Life Vocabulary
2. School Rules (watching and listening)
Переходь за посиланням, виконуй завдання, надсилай фото результатів.
3. School Exercises
Переходь за посиланням, виконуй завдання (можна роздрукувати, виконати, відправити фото або виконувати завдання у зошиті, фотографувати та пересилати)
Подивись відео про школу для супергероїв.
Виконай завдання до та після відео.Надішли фото результатів.
Переходь за посиланням, зазначай своє прізвище, проходь тест
6. Wh-questions
Виконайте завдання
Користуйтеся таблицею(слова з перекладом)
Завдання для 5в класу (підгрупа Побережної Л.О.)
Такі ж завдання на Google Class
From 27 04 to 01 05 2020
1. School Vocabuary Revision
Подивись презентації, повтори слова за темою
2. School Life Chant
виконай завдання до та після тексту.
3. Grammar Chant
Listen to the grammar chant and do the quiz
Послухай рифмівку, виконай завдання до рифмівки.
4. Quiz+Quiz
1. Виконай тест.
2. Послухай діалог.
Попрацюй за підручником (p.195-196)
Прочитай тексти про різні уроки.
За зразком ex.2 p.195-196 напиши про свої уроки.
Quiz
Прочитай тексти про різні уроки.
За зразком ex.2 p.195-196 напиши про свої уроки.
Завдання для 5в класу (підгрупа Побережної Л.О.)
Такі ж завдання на Google Class
From 04 05 to 08 05 2020
Revision (Повторення)
MY FAMILY AND FRIENDS
(Я, моя родина та друзі)
Vocabulary (словник)
Reading
write your email
(Прочитай, виконай завдання, напиши листа за зразком)
Listening
(Подивись, послухай та виконай завдання)
FOOD
(Харчування)
Vocabulary
From 12 05 to 15 05
Повторення( підготовка до контрольної 21 05)
Група 5в Побережної Л.О.
1. Grammar
(повтори утворення речень та зіграй у дві гри)
2)Past Simple
Game (друга гра на сторінці)
3) Questions
(прочитай зразки речень, пригадай значення слів what/where/why/how...,
виконай завдання та тисни Done щоб дізнатися бали)
4) Prepositions (прийменники)
(повтори як правильно використовувати at/in/on, зіграй у першу гру на сторінці та виконай завдання)
2. Reading
(виконай завдання до тексту , прочитай текст, виконай завдання після тексту)
(виконай завдання до тексту , прочитай текст, виконай завдання після тексту)
3. Writing
(пригадай як правильно писати електоронного листа, виконай завдання на сторінці, зверни увагу на Top Tips for writing)
Електронний лист писати лише за бажанням, обов'язково виконати лише вправи.
Unit 8
“Holidays and Traditions“ («Свята і традиції»)
Topic: “
Holidays in Ukraine“ («Свята в Україні»)
Термін
виконання завдань з 13.04.2020 по 17.04.2020
Task 1.VOCABULARY: Look
at the picture and watch the presentation, then write down the names
of the holidays into your vocabularies. Розглянь малюнок та подивись презентацію і випиши назви свят у словник.
Посилання на презентацію:
https://www.youtube.com/watch?v=3qirtzVEj4M
Task 2. READING: Read the text and do
the tasks. Прочитай текст і виконай завдання письмово.
EASTER
Easter is a great Holiday in Western and Eastern
Europe. It is usually celebrated on Sunday. Early in the morning the people go
to the church and after the short mass the Priest puts the altar carpet on the
altar table. After that all the believers go around the church singing the
religious songs. There are a lot of believers around the church with baskets. The Holiday food іs sausage, butter, cottage
cheese, Easter eggs. Easter eggs are the most interesting things, Traditionally
the eggs are painted by different colours with beautiful figures and patterns.
The Easter egg is by far the most
popular emblem of Easter! After the holiday breakfast all the people go to the
church to sing - beautiful spring songs because Easter is also celebrated as a
start of spring. The children play different games. This holiday is very merry
because according to the religious history, the Christ has resurrected.
І. Find Ukrainian equivalents to the following
words:
Celebrate religious
history
Short mass a
great holiday
Priest go
to the church
Believers patterns
and figures
A start of spring resurrect
II. Find English equivalents to the following
words:
Релігійні пісні віруючі
Розмалювати Христос
Дуже веселе візерунки
По, стосовно воскреснути
Ш. Answer the questions.
1. Where is Easter
celebrated? 2. What do people do on Easter? 3. What is the Easter egg like? 4. Іs the Easter egg
the emblem of Easter? 5. What does Easter symbolize? 6. How do you celebrate Easter?
IV. Put as many questions as possible to the sentence.
Early in the morning people
go to the church to bless food.
V. Translate the text in writing.
Hometask: Do the tasks. Виконай завдання. (письмово)
Впр. 1, 3, с. 179 – переписати і виконати завдання
Unit 8
“Holidays and Traditions“ («Свята і традиції»)
Topic: “British Holidays“ («Свята у Британії»)
Термін
виконання завдань до 10.04.2020
Task 1. Watch
the presentation and write down the names of the holidays into your
vocabularies. Розглянь презентацію
та випиши назви свят у словник.
Посилання на презентацію:
Task 2. READING: Read the text and do
the tasks. Прочитай текст і виконай завдання. BRITISH
HOLIDAYS
New Year is the first holiday of the year, it is
celebrated on the 1st of January. In February
people have another holiday, St Valentine's Day. It is on the 14th day of the
month. Mother's Day is a holiday on the first Sunday of May. In spring people
also have one of the most important religious holidays — Easter. But this
holiday doesn't have a perfect date. One more spring holiday is May Day. It is
celebrated on the first Sunday of May. In
autumn English people have Halloween. They celebrate this holiday on the 31st of October. And the most favourite English
holiday is Christmas. People
celebrate it on the 25th of December.
Unit 8
“Holidays and Traditions“ («Свята і традиції»)
Topic: “
Holidays in Ukraine“ («Свята в Україні»)
Термін
виконання завдань з 13.04.2020 по 17.04.2020
Task 1.VOCABULARY: Look
at the picture and watch the presentation, then write down the names
of the holidays into your vocabularies. Розглянь малюнок та подивись презентацію і випиши назви свят у словник.
Посилання на презентацію:
https://www.youtube.com/watch?v=3qirtzVEj4M
Task 2. READING: Read the text and do
the tasks. Прочитай текст і виконай завдання письмово.
EASTER
Easter is a great Holiday in Western and Eastern
Europe. It is usually celebrated on Sunday. Early in the morning the people go
to the church and after the short mass the Priest puts the altar carpet on the
altar table. After that all the believers go around the church singing the
religious songs. There are a lot of believers around the church with baskets. The Holiday food іs sausage, butter, cottage
cheese, Easter eggs. Easter eggs are the most interesting things, Traditionally
the eggs are painted by different colours with beautiful figures and patterns.
The Easter egg is by far the most
popular emblem of Easter! After the holiday breakfast all the people go to the
church to sing - beautiful spring songs because Easter is also celebrated as a
start of spring. The children play different games. This holiday is very merry
because according to the religious history, the Christ has resurrected.
І. Find Ukrainian equivalents to the following
words:
Celebrate religious
history
Short mass a
great holiday
Priest go
to the church
Believers patterns
and figures
A start of spring resurrect
II. Find English equivalents to the following
words:
Релігійні пісні віруючі
Розмалювати Христос
Дуже веселе візерунки
По, стосовно воскреснути
Ш. Answer the questions.
1. Where is Easter
celebrated? 2. What do people do on Easter? 3. What is the Easter egg like? 4. Іs the Easter egg
the emblem of Easter? 5. What does Easter symbolize? 6. How do you celebrate Easter?
IV. Put as many questions as possible to the sentence.
Early in the morning people
go to the church to bless food.
V. Translate the text in writing.
Hometask: Do the tasks. Виконай завдання. (письмово)
Впр. 1, 3, с. 179 – переписати і виконати завдання
Match the holidays with the dates.
|
|
New Year
|
31 October
|
St Valentine's Day
|
4 May
|
Mother's Day
|
1 January
|
Easter
|
25 December
|
May Day
|
Spring
|
Halloween
|
14 February
|
Christmas
|
3 May
|
Task 3. GRAMMAR: Do the tasks. Виконай завдання.
1. Впр. 4, с. 167 – вивчити;
2. Впр. 5, с. 168 (підручник) – письмово.
Task 4. WRITING: Do the tasks. Виконай завдання. (письмово)
Впр. 6, с. 174 (підручник) – письмово.
Task 5. SPEAKING
: Be ready to
speak on the topics (choose only one):
Підготуй розповідь на теми: (обери лише одну)
1.
Halloween in Great Britain. ( впр.1, с. 172)
2.
St. Valentine’s Day. ( впр. 2, с. 174-175)
Hometask: Do the tasks. Виконай завдання. (усно)
Впр. 2, 3, с. 169-170 – прочитати і перекласти
Vocabulary
1) Ex 1.,p.156 виписати слова в словник з транскрипцією та перекладом
Reading
1) підручник Несвіт 5 кл впр. 2, стр. 156-157 читати текст, виписувати незнайомі слова в словник і заповнювати пропуски
2)впр.2,стр.161 читати текст, виписувати незнайомі слова в словник
2)впр.2,стр.161 читати текст, виписувати незнайомі слова в словник
Grammar
Повторити правило про ступені порівняння прикметників та виконати завдання
2) Ex.2, 3, p.159 виконати вправи письмово в зошиті
Listening
1) https://www.youtube.com/watch?v=EfD2k9beP-4
уважно подивитися відео і виписати всі назви будівель про які згадується у відео2) відповісти на запитання письмово в зошиті
1. Where is the bank?
2. Is the fire station in the second block?
3. What is in the third block?
4. Is the police office and a supermarket in the second block?
5. Name all the buildings in the fifth block.
Writing
Виконати проектну роботу "Around cities and villages of Ukraine" в довільній формі стр.163-165 використати як зразок. Роботи висилати вчителям на пошту чи у вайбер групи.
From 30 03 2020 to 03 04 2020
Тема "Моє рідне місто"
Vocabulary (слова за темою)
1)Повторити лексику ст.140,143 (підручник Несвіт)
Grammar
Відео для перегляду про ступені порівняння прикметників
2)підручник Несвіт 5 кл. впр.2, стр 148 виконати вправу письмово в зошиті
Reading
1) підручник Несвіт 5 кл впр. 4, стр. 146 читати текст,виписувати незнайомі слова в словник і заповнювати пропуски
Listening
1) My city
Прослухати аудіо текст і виконати завдання після нього
Writing
1) підручник Несвіт 5 кл. впр.5,стр.147 зробити mini-project "Our Community Centre",використовуючи текст впр.4, стр.146 як зразок, проект виконується у довільній формі,при бажанні з малюнками.
From 23 03 2020 to 27 03 2020
Минулого тижня ми з вами виконували завдання з граматики за темою Past Simple
Продовжуємо!!
Task 1
Grammar Chant
(слухайте, виконуйте завдання)
Task 2
Tongue-twisters
Оберіть дві скоромовки (на сторінці скоромовки є аудіозапис) та навчіться вимовляти їх якомога швидше
Task 3
How to ...?
(подивіться відео, виконайте завдання, зробіть виріб, який описано у відео)
Джерело https://learnenglishkids.britishcouncil.org
From 16.03.2020 to 20.03.2020
Завдання для усіх підгруп 5- х класів
Тема "Моє рідне місто"
Vocabulary (слова за темою)
(Переходимо за посиланням, виконуємо всі завдання на сторінці)
4. Підручник 5 клас Несвіт с. 140, 143 (слова потрібно вивчити)
Grammar
There is/are
1. Quiz
2. Quiz 2
Past Simple
1. Sentences
(переходимо за посиланням, читаємо приклади, виконуємо завдання, вправи можна роздруковувати)
2. Questions
1. My town
2. ex 3 p 143 (підручник 5 клас Несвіт)
Listening
Writing
За зразком ex 3 p 143 (підручник 5 клас Несвіт) написати про своє рідне місто (готові роботи кидаємо на Viber групу)
Have Fun
дуже багато д з
ОтветитьУдалитьзгоден
УдалитьТак правда
Удалитьвони просто якісь неадекватні
Удалитьнорм дз задали, на год вперед)
ОтветитьУдалитьДоброго дня. Чому неможливо пройти нове тестування використовуючи код 171318. Пише, що час тестування вичерпаний
ОтветитьУдалитьА де силка на контрольну роботу
ОтветитьУдалить